Navigacija | Kaj lahko melanholik da svetu?

Kaj lahko melanholik da svetu?

Poleg svojega jamranja, jasno. Kolerik je elektrarna, kjer naspidirane turbine meljejo diamante v moko, včasih tudi proizvajajo žajfnico za beljenje kože. Sangvinik je križanec med metuljčkom in harmoniko, ki med ignoranco do gravitacije naključno preskakuje iz cveta na cvet v ritmu lambade. Njega je lepo samo gledat. Flegmatik je lahek, neškodljiv, nestresen, tiramisu brez salmonele. Njegova dodana vrednost je v odsotnosti mozganja o pojmu vrednosti. In mi, melanholiki?

Mi smo težki kot nakovala. Padamo, padamo, dokler ne pademo na tla, naredimo okrog sebe udrtino s polmerom 200 metrov, ki ga hodijo semiznanstveniki opazovat v skafandrih, opremeljenih z gajgerjevimi števci in gpsom. Navkljub konstantnemu privlaku se vsi sprašujejo: kaj to sploh prida svetu? Luknja je luknja; ni dodatek, ni prebitek, ni presežek, primankljaj je, odgriz, nič, ki je nastal s posesanjem nečesa pod poveljstvom podtlaka.

Melanholik gradi vse izključno na svoji obliki. Luknja ne more imeti vsebine, tudi če bi jo imela, bi bila ta ves čas ista, zaradi tega oguljena, zaradi tega naluknjana, bržkone požrta od moljev, torej trikrat naluknjana vsebina, kar je zelo blizu brez. Tako ostane oblika, nedvoumno vrečasta, prilagojena za ulov naključnih mimoidočih, ki jih je privleklo preblizu. Oblika, ki je umetelna, dodelana, okrancana, a nenačičkana, oblika, ki se ves čas lahko ukvarja le sama s sabo, z vsebino se itak ne more, smo že ugotovili, da je ni, tako oblika postane naenkrat tudi vsebina, kar melanholika lahko navda še z večjo melanholijo. Tako se luknja poglobi in nastane prostor za nove vzorce oblike.

Melanholiki rastemo v svoji brezvsebinskosti in tako večamo tudi za eno dimenzijo bolj skopo platno oblike. Mi smo tisti, ki svetu dajemo iluzijo estetike.

 

Zapisal-a Marija v 14.04.2008 ob 16:28 pod zeloMojeMisli

Zvita T.v.

Kot sangvinično flegmatična ne vidim tukaj nobenega problema, in sem že tako pozabila kaj sem pravzaprav hotela napisat :D
Vsak po svoje, in nihče brez vsebine. Brez melanholikov bi bilo vse samo površinsko.. in prav je da so luknje, ki so velikokrat zelo opažene :)

komentar avtor Zvita T.v. — 14.04.2008 @ 16:52

Marija

Zvita, me veseli, da tako misliš… Ja, kaka luknja tu pa tam ne more škodit. :grin:

komentar avtor Marija — 14.04.2008 @ 16:55

Uf js pa mislim, da sm nekje med sangvinikom in flegmatikom :D

komentar avtor Tamara — 14.04.2008 @ 18:08

simonarebolj

Oh, kako si lepo opisala flegmatike … meni grejo pa na kurac najbolj od vseh … salmonela najbolj antipatične sorte. Dolgčas in pasivna agresija v paketu je zame flegmatik. Bahhhh … Kot kolerik še melanholike naravnost obožujem … me zabavajo s svojo depresijo in ponujajo vsaj možnost, da imam občutek, da nekaj počnem z njimi … jih oživljam na primer … hehehe …

komentar avtor simonarebolj — 14.04.2008 @ 19:48

Marija

@Tamara: prav :-)

@Simona: vsak ima kako sorto, ki je ne more prebavljat, eni imate flegmatike, drugi imajo kolerike ali melanholike… Lepo to, da obožuješ melanholike in da nas hočeš oživljat. Jaz tudi obožujem kolerike, me zabavajo s svojo manijo in lahko kaj počnem z njimi… jih malo upočasnim na primer… :wink:

komentar avtor Marija — 14.04.2008 @ 20:32

simonarebolj

@Marija:
Šurlih! V slogi je moč. Brez melanholikov bi me mogoče že infarkt nokautiral … hehe …

komentar avtor simonarebolj — 15.04.2008 @ 00:33

Marija, meni deluješ bolj kot energik. ;)

komentar avtor Ducky — 15.04.2008 @ 09:55

Robert L. Tuva

Ko berem besede tvoje, se meni v misli — hočem to ali ne — prikotali uvodni komad Sare McLachlan s plate Fumbling Towards Ecstasy — in verzi: You speak to me in riddles and You speak to me in rhymes. Zakaj, naj razmišljam dalje?

> Mi smo tisti, ki svetu dajemo iluzijo estetike.

?

Pa ne vem, če si melanholik, to ti praviš, samo iz zapisov tega ne zmorem sklepati, samo iz zapisov bi rekel, da si vsekakor pesnik. Bi pa tudi porekel, da melanholiki radi globoko pogledajo v stvari. Pa ne mislim flaše in alkohola, mislim tako, na splošno. Flegmatik se ne podi za zadnjimi vprašanji. Kolerik se hitro naveliča in ostane neved kot razmazan drekec. Sangvinik … odpiram ST … ta je šele razmazan. Melanholik! melanholik tone globlje in globlje k pravim resnicam.

Tako da — je po mojem daleč od tega, da bi bili melanholiki pogubljeni. Nekateri melanholiki so nam dali tisto znanost in umetnost, pred katero se lahko kleči. Poskusi najti kak think tank in se tam samouresničiti, ideja.

komentar avtor Robert L. Tuva — 15.04.2008 @ 12:47

Marija

@Simona: zdaj se šele počutim pomembno, hehehe…

@Ducky: odvisno od goriva? :grin:

@Robert:

tvoj komentar ima moj avatar zato, ker ga je najprej umestilo med sumljive komentarje (tako je moja nadzorna plošča obvestila moj inbox), potem pa ga je dokončno pobrisalo (brez moje privolitve!!). Pač, blogosove muhe. Na koncu sem ga dodala ročno. Za vsak slučaj pa še razložim… Nikoli ne veš. :grin:

Oh, I love to speak in riddles and I love to speak in rhymes… Zakaj? Naj razmišljaš dalje? Je to res svobodna odločitev? :wink:

Melanholik je ravno tako čudovit in svetu potreben temperament kot ostali trije (in sploh linearne kombinacije vseh 4ih, hehehe). Včasih melanholika nič ne razvedri bolj kot kak sangvinik, razmazan gor ali dol, lambada je le lambada (dammit, skoraj se mi je zapisalo lambda :roll: ).

Pa seveda niso melanholiki pogubljeni. Na vprašaj si si odgovoril pa že sam: kaj pa je tista znanost in umetnost, pred katero se lahko kleči, drugega kot iluzija estetike? Interpretacija prosta… :grin:

Hvala za idejo. Take dobrosrčne so vedno dobrodošle.

komentar avtor Marija — 15.04.2008 @ 13:16

Dej ga no srat.

Melanholik je človek, ki preveč razmišlja, ker nima dovolj dela.

komentar avtor v — 15.04.2008 @ 14:45

strojnik

Jaz sem pa flegmatičnim melanholikom fouš… :?

komentar avtor strojnik — 15.04.2008 @ 15:25

Marija

@v: presneti pragmatik! Po dolgi tišini se oglasiš z dvostavčnim komentarjem, ki naj bi kot žolčni katalizator diskreditiral moj post… Nič ne bo. Samo ra-zo-ča-ra-na sem. :mrgreen:

@strojnik: saj melanholiki so redko flegma, in obratno… Sem pa tudi jaz včasih flegmatičnim fouš. Redko, ampak se zgodi. :-)

komentar avtor Marija — 15.04.2008 @ 16:59

Mnja, osebno imam raje večinskega melanholika, sangvinika in celo pragmatika (če sem izredno dobre volje), ker se kolerikovo spreminjanje razpoloženja po sinusni krivulji večkrat ne ujame z mojo kosinusno krivuljo in potem je rompompom, štala in butale, ekonom lonec in aufbiks. Marija, če si ti tipični in večinski melanholik (kot praviš), potem smo vsi, ki te redno beremo, melaholizirani in člani društva anonimnih melanholizirancev :lol: Koleriki, prosim vsaj približno poravnajte svoje sinusne krivulje s krivuljami drugimi, pa vas bom(o) imeli(-a) radi(-a). Saj vas imam(o) že zdaj, ampak… :mrgreen:

komentar avtor sparkica — 15.04.2008 @ 18:03

No, komentator v, tvoje ne spodnese ideje, da melanholiki prispevajo pomembna mentalna dela. Pa tudi drugače: obstaja vrsta del, ki prav spodbujajo hkratno razmišljanje; reče se jim meditativna dela, kot je recimo pometanje, pobiranje smeti, barvanje ograje … Večino, česar se zdajle spomnim, ima neko povezavo z vrtom in vrtnarjenjem :) ampak saj so vsa delno fizična dela takšna, da lahko človek zraven tre miselne orehe.

Problem je po mojem, ker je danes vse manj fizičnih del, da se mi kdaj zdi, kot da so že izumrla. Mentalna služba pa človeka seveda okupira, če jo opravlja pošteno.

komentar avtor Robert L. Tuva — 15.04.2008 @ 18:26

Marija

@sparkica: pššt, ne tako na glas o melanholiziranosti, bodo nekateri nehal brat… :mrgreen: Koleriki se ne prilagajajo, oh, to pa ne, jih je pa luštno včas gledat, ko imajo take amplitude, da je faza čisto irelevantna… No ja, da ne bom preveč v lastni krožnik pljunila…

@Robert: se strinjam, fizična dela so super za duha, marsikatera ideja se prav zasveti med čiščenjem česarkoliže, da ne omenjam prevetritve med izpraševanjem preprog (joj… to veselje so nam dokončno vzeli globinski sesalci). Me je kar prijelo, da bi šla oplet kako gredico. :mrgreen:

Se mi pa zdi, da je v provokatorsko cikal na današnje večinsko - mentalno delo. Po drugi strani tudi tisti, ki ima ves delovnik zapolnjen fizično, težko najde čas še za naporno možgansko delo. Sodim po sebi, kadar sem ogromno delala fizično, sem samo čakala na spanje pravičnega. :grin: Mentalno delo pa mi bolj povzroča nespečnost. :sad:

komentar avtor Marija — 15.04.2008 @ 18:58

> to veselje so nam dokončno vzeli globinski sesalci

Ja.

komentar avtor Robert L. Tuva — 15.04.2008 @ 19:14

pika

Sem slepec (ker se ne znam videt v nobenem od teh štirih tipov), ki deli pomemben del svojega življenja s koktejlom flegmatika in kolerika, in so mu melanholiki blizu.

komentar avtor pika — 15.04.2008 @ 21:16

Marija

pika, za tak koktejl si gotovo vsaj delno flegmatik… :mrgreen: pa tudi še kaj zraven, mogoče koktejl sangvinika in kolerika s tanko rezino flegmatičnosti? ala tekila sunrise, sladka in močna? :grin:

komentar avtor Marija — 16.04.2008 @ 00:12

pika

Marija, ja kot Calgonit tablete za pomivalca: tri v enem, štiri v enem in vse bolj izpopolnjena (beri zmešana) postajam ;-) !

komentar avtor pika — 16.04.2008 @ 09:18

dorothy

Samo komentar glede lukenj … saj veš, kaj je moral nazadnje priznati tudi S. Hawking: Information does come out! In tu je menda (vaša) dodana vrednost ;-)

komentar avtor dorothy — 16.04.2008 @ 19:38

Marija

@Dorothy: :lol: Sam v tem primeru mora biti luknja res globoka in težka. Umiram od smeha… :lol:

komentar avtor Marija — 16.04.2008 @ 23:11

Diskreditacija, kot se učeno izraziš, ni prevladujoči namen. No, mogoče se zdi tako zaradi ajdovskega uvoda.

Pragmatik išče, kaj deluje, včasih tudi, zakaj deluje. Za slednje poskuša pridobiti uvid v naravo problema. Pri tem imaš take, ki gostobesedičijo (glej post in komentarje :), pa take, ki se zgledujejo po mojstrih:

Kdor ve, ne govori.
Kdor govori, ne ve.

Pa še k bistvu: govorim čisto iz lastnih izkušenj: mene ‘melanholija’ vedno mine, če si najdem kaj zanimivega za počet. Mogoče se splača tudi opaziti, da me melanholija prime, ko sem zaključil kakšen velik, a v glavnem brezpredmeten podvig.

komentar avtor v — 18.04.2008 @ 11:48

Marija

Prvi del: gostobesedičenje me sploh ne bi prizadelo, če ne bi dosti dala na tvoje mnenje. :neutral: Je pa res, da se pragmatizma otepam z vsemi štirimi. V deželi mutcev se mi ne zdi zabavno, pa če bi delali rakete, hitrejše od svetlobe. Hehe, to me na neko okolje spominja… :evil:

Tvoje izkušnje so pač take, kot so, nismo pa vsi enaki, nekateri smo že po naravi bolj nagnjeni k jamranju. Res je, da omenjene okoliščine to ojačajo, ampak osnova je taka kot je.

komentar avtor Marija — 18.04.2008 @ 12:57

Če bi podajal vrednostne sodbe, bi najbrž rekel nakladanje in ne gostobesedičenje.

Name je precej vplival Atlas (, Ki Je Odvrgel Breme), pa ne z moralizmom v smislu nagrad le tistim, ki se zanje trudijo, ampak bolj s tem, kako bi se dala knjiga na 1200 straneh čisto lepo napisati tudi na 300. Tedaj sem si obljubil, da ne bom pointa zabijal ljudem v glavo tako, da trikrat povem isto, vsakič malo drugače.

Zaupnica je pa vzeta na znanje. ;)

komentar avtor v — 18.04.2008 @ 14:09

Marija

v, se strinjam s tem, da je krčenje v prid bistvu smiselno in zaželjeno. Gre pa za en pomemben pomislek: ni namreč težko skrčiti knjige, posta, česarkoli, ki ima osnovni namen informirat. Drugače je pri zapisih, ki imajo namen povedat tudi nekaj z obliko in ravno o tem govori moj post. Tudi Zločin in kazen bi se dalo povzeti na 10 straneh in nekateri dejansko ne razumejo, v čem je smisel vseh tistih strani.

komentar avtor Marija — 18.04.2008 @ 14:37

fittipaldi

Na prvo misel, Slak je s tem kar daleč prišel, sodeč po odobravajoče kimajočih metalskih grivah. :D

Sicer pa fantastične označbe. Meni se na legitimaciji bržkone masti tiramisu, a sicer, čisto potiho, padem zagotovo kam drugam.

komentar avtor fittipaldi — 21.04.2008 @ 00:06

Marija

Hehehe, Slak… :grin:

Tiramisu torej? Z nekoliko bolj težkim nadevom? :-)

komentar avtor Marija — 21.04.2008 @ 01:32

fittipaldi

Gibanica. Mit unverschämt viel Sahne. :)

komentar avtor fittipaldi — 21.04.2008 @ 14:06

Marija

Die Übermurabewegungstorte? :lol:

komentar avtor Marija — 21.04.2008 @ 15:36

fittipaldi

Ja ja. :lol:

komentar avtor fittipaldi — 23.04.2008 @ 13:26

[...] pa mi flegmatičnost skorajda ne dopušča kaj dosti večje vneme pri samem dejanju. Pri tolikšnih tiramisujih, gibanicah in nasplošno sladkostih življenja, kdo ima zares čas za prekomerno [...]

Pingback avtor Hiti počasi! » Objave » Suverenost pakiranja — 27.04.2008 @ 00:44

Komentiraj

Kategorije

Kdaj točno?!

April 2008
P T S Č P S N
« Mar   Maj »
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
282930  

Arhiv

Oglasna sporočila